چاپ استیکر ( وینیل )

چاپ استیکر ( وینیل – برچسب )

به هر نوع کاغذی که یک طرف آن چسب داشته باشد و بتوان آن را بر روی سطوح مختلف چسباند، استیکر یا لیبل گفته می شود. در ایران معمولا به ابعاد کوچک این برچسب ها، لیبل گفته می شود و ابعاد بزرگتر یا لارج فرمت آن، استیکر گفته می شود.

استیکر ها، به صورت رول های چند متری با عرض های 106 سانتیمتر، 127 سانتیمتر، 137 سانتیمتر، 152 سانتیمتر و 200 سانتیمتری در بازار موجود هستند. یعنی عرض کار شما باید در این ابعاد گنجانده شود و طول کار هم می تواند دلخواه باشد.

از استیکرها معمولا برای تبلیغات خاص و شخصی استفاده می شود. به طور مثال شما می خواهید شیشه های دفتر یا محل کار خودتان را با تبلیغاتتان بپوشانید، در آن صورت بهترین راه حل استفاده از استیکر می باشد. که علاوه بر کور کردن دید عابران نسبت به داخل محل کار شما، تبلیغات محیطی شما را هم انجام می دهد.

چاپ استیکر با دستگاه اکوسالونت

انواع چاپ استیکر

استیکر ها هم قابلیت چاپ شدن با دستگاه پلات را دارند و هم دستگاه اکوسالونت. ولی تفاوت این دو چیست ؟

دستگاه پلات از آنجایی که یک دستگاه چاپ ایندور ( indoor ) محسوب می شود و برای چاپ فضاهای داخلی استفاده می شود. کیفیت بسیار بالایی ارائه می دهد و پاشش رنگ بسیار بیشتر و با دقت تری برای شما ایجاد می کند. از این رو، افرادی که طرحی با جزئیات ریز و یا متون ریز دارند، معمولا چاپ استیکر با دستگاه پلات را انتخاب می کنند. ولی نباید فراموش کرد که نوع جوهری که در دستگاه پلات استفاده می شود، مقاومتی زیادی در برابر تابش مستقیم نور خورشید و باد و باران ندارد و ممکن است طراحی شما پس از مدتی از بین برود.

دستگاه اکوسالونت یک دستگاه چاپ بیرونی ( outdoor ) است و برای چاپ های لارج فرمتی که در فضای باز نصب می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد. نسبت به سایر دستگاه های لارج فرمت فضای خارجی، کیفیت بسیار بالایی دارد. این دستگاه قابلیت اجرای چندین نوع پاشش رنگ و کیفیت را دارد. ولی همانطور که در بالا ذکر کردیم، از آنجایی که چاپ های این دستگاه در فضاهای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند و عموما از فاصله ی دور مشاهده می شوند، کیفیتی کمتر از دستگاه پلات در نمایش جزئیات دارد. همچنین چاپ های صورت گرفته توسط این دستگاه، مقاومت بسیار بالایی در برابر نور خورشید و گرما و سرما و آب خوردگی دارند و به این راحتی ها طرح های چاپ شده شما توسط اکوسالونت، خراب یا رنگ پریده نخواهد شد.

تفاوت وینیل و استیکر

نام تجاری وینیل، استیکر است و استیکر به هر کاغذ چسبداری که پایه ی آن وینیل باشد گفته می شود. پس می توان نتیجه گرفت که وینیل و استیکر تفاوتی با یکدیگر ندارند. بسیاری از افرادی که در کار چاپ و تبلیغات هستند، بین این دو تفاوت قائل می شوند.

افزایش مقاومت استیکر

استیکر ها، همانطور که گفتیم در صورتی که با دستگاه چاپ بنر اکوسالونت چاپ شوند، مقاومت بیشتری در برابر تابش نور و باد و باران پیدا می کنند، ولی باز هم احتمال از بین رفتن آنها وجود دارد. حتی گاهی اوقات نیاز است که این استیکرهای تبلیغاتی بر روی کف زمین چسبانده شوند و عابران از روی آنها رد شوند. یا در جایی نصب شوند که ساییدگی ناشی از دست خوردن در آنجا وجود داشته باشد.

در این زمان، بهترین کار این است که ما یک لایه لمینت سرد، بر روی لیبل بکشیم. لمینت های سرد، یک لایه ی پلاستیک فشرده با بافت های بسیار ریز هستند که عموما در نوع مات عرضه می شوند. پس از اینکه استیکر چاپ شد، ما یک لایه لمینت سرد بر روی آن می کشیم تا بتوانیم مقاومت آن را چندین برابر کنیم.

زمانی که شما یک استیکر را بر روی زمین می چسبانید، ممکن است پس از یک هفته رفت و آمد و پا خوردن، بسیار رنگ پریده شده و بخشی از طرح کار از بین برود، ولی زمانی که از روکش لمینت سرد بر روی آن استفاده کنید، ممکن است تا ماه ها، استیکر شما صحیح و سالم باقی بماند.

جستجو

پروژه های جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *