برش شبرنگ و روز رنگ

برش شبرنگ و روز رنگ

شبرنگ و روز رنگ متریالی پلاستیکی هستند که بصورت پشت چسبدار در بازار عرضه می شوند. از شبرنگ و روز رنگ برای نوشتن عبارات و درج لوگو بر روی انواع سطوح استفاده می شود.

سطوحی که قابلیت چسباندن شبرنگ ها و روز رنگ ها را دارند عبارتند از درب های چوبی و فلزی، دیوار ها، شیشه ها، کف زمین و سقف، بدنه ی خودروها، بدنه ی کرکره های برقی فروشگاه ها و …

در واقع به دلیل قدرت چسبندگی شان، تقریبا بر روی هر سطح صاف و همواری قابل چسباندن و استفاده کردن هستند.

 

تفاوت شبرنگ و روز رنگ

بسیاری این دو متریال را یکی می دانند، ولی اینطور نیست. شبرنگ همانطور که از نامش پیداست، در شب درخشندگی خاصی دارد و چسب بسیار قوی ای نیز دارد. بدلیل قدرت چسبندگی شبرنگ، از آن عموما در تاسیسات جاده ای و یا محل هایی که قرار است ماندگاری بالایی داشته باشد و کنده نشود، استفاده می شود.

روز رنگ ها در روز تفاوت چندانی با شبرنگ ها ندارند، ولی دیدشان در شب بسیار کم است، بالاخص اگر نور ثانویه ای بر روی آن تابیده نشود. همچنین به دلیل چسب ضعیف تر، بیشتر مورد استفاده ی روزمره قرار میگیرند. به طور مثال اگر شما قصد دارید تخفیفات مدت دار خود را بر روی شیشه مغازه یا فروشگاهتان درج کنید، بهتر است از روز رنگ استفاده کنید، چرا که در آینده قابل جدا کردن است. اما اگر از شبرنگ استفاده کنید، به این راحتی ها از روی شیشه جدا نخواهد شد.

 

نحوه برش شبرنگ و روز رنگ

شبرنگ ها و روز رنگ ها در رول هایی در عرض های گوناگون عرضه می شوند. این رول ها در دستگاه کاتر پلاتر قرار گرفته می شود و پس از ارائه ی دستور چاپ توسط کامپیوتر، طرح های خطی به دستگاه ارسال شده و عملیات برش آغاز می شود.

این متریال ها در انواع رنگ های معمولی و فسفری و در دو نوع مات و براق عرضه می شوند که شما می توانید با توجه به محلی که قصد نصب آنها را دارید، در مورد رنگ و نوع مات و براق آن، تصمیم بگیرید.

 

جستجو

پروژه های جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *